Rabu, 29 Ogos 2012

kesedaran diri aku....

seronok? gembira? ketawa? kelakar?

itu semua mmg seronok jika kita dengar dan setiap manusia
inginkan semua tu. tp x semua yg kita inginkan
akan dapt pada kita.

kadang2 hati ni rasa putus asa saja..krn kita x dpt apa
yg kita inginkan.. 
tp kita lupa bahawa Allah x pnh menghamparkan 
hambanya yg dikasihi..Allah memberikan kita 
yang lebih sempurna dari yg kita inginkan.

tp kdg2 pula kita tersilap pilih jalan sehinggakn kita kecewa,
dana membuatkan kita menyalahkan takdir kita jd mcm ni,
tp kita lupa bahawa Allah ingin kita menguji kita tentang
kesabaran, Allah ngin mengajar kita erti kehidupan
yg sebenarnya.

kini baru aku sedar yg selama ni aku hidup,
tanpa rasa kesyukuran kepadanya.
aku hanya tau mengugut bila aku x dpt
apa yg aku inginkan. 
ini terjadi apabila aku seorang hamba yg hina
dahulunya megah diatas jatuh menimpa dan menimpa.
kegagalan aku dlm kehidupan aku kini membuatkan
aku mencari apa erti kehidupan yg sebenar.

jatuhnya aku kali ni hanya untuk pengajaran aku,
aku akan berusaha untuk naik kembali.
walaupun aku ditinggalkan oleh adik-adik angkat aku.

aku pasrah dengan kehendak yang maha esa.
alhamdulillah syukur..

yang ikhlas,
@myn aminuddin.

Tiada ulasan: