Selasa, 30 Jun 2020

surat untuk mu

A.S sahabat ku,

maafkan aku kerana sering menyusahkan kau. aku sering menjadi beban dalam hidup kau selama ini. aku  ingin pergi jauh.  A.S kerana aku merasakan dunia ini tidak adil buatku. hati ini sudah terlalu hancur untuk diubati. aku rasakan hanya kematian yang akan menjadi pengubat hati ku.

aku tidak penah lupakan kau sebagai sahabat aku. sahabat yang menjadi peneman aku dikala aku sunyi , jatuh , sedih macam-macam lagi yang aku lalui. kau la satu-satunya sahabat yang memahami aku. terima kasih sahabat yang tidak penah lelah dan lupa menjadi tiang penyandar ketika aku jatuh.

aku hadiahkan lagu ni https://www.youtube.com/watch?v=a2AxZbe7hrU untuk kau sahabatku. kalau suatu hari nanti kau rindu nyanyi la lagu fav aku yang kau suka dengar https://www.youtube.com/watch?v=S8lJoT4kI_A dan juga https://www.youtube.com/watch?v=vjOKIzSBbgg. kau tahu apa aku suka tentang lagu-lagu ini.. ini adalah hadiah terakhir yang aku boleh berikan kau sebagai kenangan selamanya sahabat. bila tiba masa kau perlukan rasa saat aku ada disisi kau. kau bukak dan nyanyi la aku akan tengok kau dari jauh sahabatku. pada saat itu maafkan aku sahabat aku mungkin boleh dengar sahaja tapi tak boleh nyanyi bersama dan tak boleh bagi kau bahu aku untuk kau peluk dan menangis sepuasnya..

sahabat aku A.S aku juga hadiakan segala harta yang aku ada untuk kau sahabat. harta sepencarian kita yang dikala kau ketika itu memang seronok dan gembira bersama aku...aku mengharapkan kau bahagia bersama teman wanita kau sahabatku. dan cepatlah berkahwin.. andai masa kau kawin kelak aku sudah tiada ingat lah aku saat kau bahagia aku turut bahagia disana menyaksikan riak wajah sahabat aku yang gembira .. maafkan aku juga kerana aku tidak dapat hadir dihari bahagia kau dan mungkin aku hanya datang sebagai roh dan mungkin juga ketika itu kau sudah melupakan segalanya tentang aku.

selamat jalan dan selamat tinggal sahabat aku.. dan mungkin saat kau baca ini aku sudah tiada disisi kau sahabatku dan percaya la apa yang aku cakap selalu dengan kau yang aku terlalu sayangkan kau dan aku sanggup mati kerana kau.. sayang aku terhadap kau lebih besar dari orang lain. aku tak dapat nak cakap macam mana .. A.S aku minta andai aku tak penah buat kau bahagia sepanjang kau bersama aku melangkah saat-saat akhir aku.

sahabat ku .. aku sayangi mu sepenuh hati aku. tiada siapa lagi yang aku perlukan dalam hidup aku melainkan kau A.S. kalau sudah ditakdirkan kita berpisah biar la mati yang memisahkan kita bukan kerana orang ketiga dan benda-benda lain. andai kata kau pergi dulu sebelom aku , aku janji aku akan mengikuti mu sahabat aku..

sahabat ku.. aku doakan kau bahagia disamping kekasih baru yang kau sayang.. sehingga aku kau buang ketepi.. aku bangga dengan kau sahabatku.. pergi la sahabat kejar keinginan mu selagi ada waktu. jangan hiraukan diriku. aku rela berpisah demi untuk diri mu semoga tercapai segala keinginan mu.





yang ikhlas : amyn aminuddin
1 july 2020

abang sayang kau adik 

Tiada ulasan: